Tre dagars feber!

Jahapp, började med att Wilma kom hem på tisdag förmiddag, i en halvtimme ungefär var hon hur pigg som helst, satt i gåstolen och skrattade o sprang runt, men sen såg jag att hon började bli grinig och hängig så hon fick sova en stund, hon sov en timme, var meningen att hon skulle få lite lunch då men de ville hon inte ha, så då fick hon va utan, sen somnade hon igen o hade då 39,1 graders feber så ringde 1177 (sjukvårdsrådgivare) och när jag prata med de så somnade wilma i famnen.
Men de sa att jag skulle åka in med Wilma eftersom hon inte ätit nått eller druckit o hade extremt hög feber, så vi tog första bästa bussen dit.
Väntade i ca 2 timmar på att få komma in, men efter en lång väntan fick vi komma in och de sa att hon hade tre dagars feber.
Hon började till o med få prickar på magen, men läkaren sa att de är ingen fara, utan de får prickar när de har tre dagars feber, trodde de var vattenkoppor eller röda hund, men de var de då inte..

Kan säga att denna natt var inte rolig, sov en timme denna natt, o trodde jag skulle dö på dagen, men klarade mig igenom det.
Natten till idag var inte heller rolig men fick iaf sova 3 timmar, så lite längre fick jag sova, men guud vad trött jag är, och blev ju självklart övertrött imorse så de gick ju inte sova..

Men idag så har hon ingen feber, men prickarna är kvar, ska kolla tempen ikväll innan hon ska sova ifall hon behöver alvedon..

Nu sitter jag här med Elicia o Krissi, försöka få i wilma lite mat annars får hon glass så hon får i sig lite iaf..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0