Bästa dagen hittills <3

Ja ni kanske undrar varför det är den bästa dagen hittills?!
Jo men de ska jag berätta för er snart.
Men först ska berätta vad jag gjort idag.

Började med att jag vaknade eller rättare sagt, blev väckt av älsklingen (07.15) som flyger upp ur sängen eftersom hans mobil ringde, och Leo blev lika rädd xD
Så jag blev ju självklart pigg, men låg kvar i sängen till kvart i åtta, låg och drog mig, skönt så :p
Sen gick jag upp och åt frukost, fixade ordning mig och väntade på att klockan skulle bli 10.00 så jag kunde gå till bussen.
När klockan väl blev 10.00 så gick jag och Leo till bussen och åkte till Eskilstuna, kom till mamma, så Leo fick leka med Pongo medan jag och mamma var på sjukhuset.
Och där fick jag göra ultraljud och blev riiiiiktigt glad :D men ändå riktigt orolig.

Jag blev glad för att bebisen i min mage är en liten VILMA :D:D alltså en liten tjej :D
Sen fick jag reda på att själva livmoderhalsen är 1,5 centimeter och den ska vara 5 centimeter och livmodertappen var 2,5 cm så den har blivit längre men livmoderhalsen var mjuk med, så får jag värkar så är det akut in till sjukhuset, de kan handla om sekunder, minuter, och timmar för henne att komma ut.
De som oroar mig mest är att Vilma kan komma vilken sag som helst, ikväll, imorrn, den här veckan, nästa vecka eller om några veckor, de vet vi inte, men läkaren sa att han är glad om hon ligger kvar till vecka 30 iaf, så får hoppas på de bästa...

Men jag är extremt glad för lilla vilma, ska lägga in lite bilder på henne som ni kommer få se här nedanför :D


Ansiktet på lilla vilma<3


Vilmas små fötter :D


Och Vilmas lilla hand :D


Kommentarer
Postat av: Annica H

Vi hoppas på det bästa, att hon ligger tiden ut (v.40) och att allt går bra med henne och dig. =)

2011-02-10 @ 06:29:50
URL: http://istupid.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja vi får ju hoppas, men tror hon ligger där iaf till vecka 30

2011-02-10 @ 08:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0