Jag är en av de bättre mammorna!!

När jag fick Wilma så var jag extremt deppig första tiden, även om jag var lycklig och glad för att jag fått min dotter.. ÄNTLIGEN efter massor med strul.
Men så gick jag och prata med min BVC sköterska o hon sa att de kan vara en lite skarpare förlossningsdepression, eftersom de är så vanligt, men jag fick hjälp, mina svärföräldrar tog Wilma då och då och jag känner mig så mycket gladare när Wilma kommer hem, känner mig som en bättre mamma..

Så till er som säger att man är en sämre människa som lämnar bort sitt barn en natt eller två då och då, de är inte alls fel med det, de är helt okej, man mår sååå mycket bättee då, som i de här tillfället med depression som jag haft, jag har fortfarande en liten depression men de är inte förlossningsdepressionen utan lite annat, men jag är glad att jag har hjälp att få..

Hade jag däremot inte haft hjälp så hade allt gått ut över min sambo och min dotter och de vill jag ju verkligen inte, och sen är de en annan sak om man lämnar bort sitt barn för att gå ut o supa osv, men sånt gör ju inte jag eftersom jag väntar en till liten flicka, plus att jag inte är så mkt för att dricka heller..

Men jag är iaf en av de bättre mammorna som vågar ta den hjälp och verkligen be om hjälp o kunna lämna bort min dotter, även om de är jobbigt, men man mår mycket bättre efter...


Jag älskar dig Wilma, Sofia, Maria Stenbom<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk.. Du döpte henne efter mig. =)

2012-01-09 @ 12:15:36
URL: http://kvinnansliv.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hej!



Jag håller såklart med om att man ska ta hjälp om man behöver det. Det tyder på en styrka och självinsikt. Däremot tror jag att de flesta, som har något emot det, vänder sig mot det faktum att Jonas inte verkar hjälpa dig tillräckligt mycket.



Ofta skriver du hur dåligt du mår, och hur trött du är och ber om råd och hjälp. När du då får förslag så viftar du bara bort det och säger att "det får väl vara såhär, jag får väl vara trött". Då blir iallafall jag, väldigt irriterad över att jag ens försökte komma på något och dessutom tog mig tid att skriva det.



Jag säger inte att Jonas inte hjälper till, men som du skriver så verkar det inte som att du får mycket hjälp, utan "hjälpen" du får är att lämna bort Wilma.



Det här är iallafall som jag tänker. Jag tvivlar absolut inte på att du älskar din dotter och gör allt för henne.



Jag hoppas din depression släpper snart och att du mår bättre snart!

2012-01-09 @ 12:17:41
Postat av: Johanna

För de första så hjälper jonas till på dagarna så..

och ja jag kanske mår dåligt för jag haft depression som håller på gå över, men är faktiskt glad att man kan få hjälp..

för de andra så får jag hjälp när jonas tar henne en timme på morgonen o när hon är hos sin farmor..



Och du anonyma?! Vem är du? döpte henne inte efter dig

2012-01-09 @ 16:19:29
Postat av: Malin Levin

Jag tycker du är jätteduktig som vågar ta hjälp. Många skäms och känner sig som dåliga mammor när de inte orkar med vardagen. Sömnbrist och depression är tufft och då behöver man hjälp. Jag tog hjälp alldeles för sent när det gällde mina barn, skulle låtit andra hjälpa mig mycket tidigare. Så du är en duktig mamma när du gör så! Kram :)

2012-01-09 @ 19:28:51
Postat av: Mamma

Håller med dig gumman. det är bra att du tar hjälp när du känner att du behöver det.

Love you vad du än tror och tycker

2012-01-10 @ 15:26:09
Postat av: Johanna

Tack malin och mamma, ja jag tycker de är bättre att ta hjälp än att låta de gå ut över Wilma :/

2012-01-10 @ 16:03:06
Postat av: dude

att lämna bort sin dotter e okej men inte så ofta som du gör, å så ska du ha en till va tänkte ni?

2012-01-10 @ 18:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0