wilma, sofia, maria stenbom

Äntligen är min underbara dotter här <3 ska berätta hur allt gick till =) Började med att vi åkte in till sjukhuset på onsdagen den 27e april, jag fick göra en kurva o de sa att de skulle bli snitt på torsdagen den 28e april, de blev snitt med men sent på kvällen, jag hade värkar o så men fick gå till mamma o fika, så vi gick dit, när vi kom tillbaka till förlossningen så fick vi göra en kurva, de hade gått upp o ner, vid fem, sex tiden så började jag få extrema värkar så jag fick ta på mig kläder och fick dropp, sen kom läkaren in o satte en kateter, usch vad obehagligt de var... När klockan var tjugo i åtta så körde de in mig till operationssalen, de berättade allt, de satte i en till dropp, sen fick jag bedövning, o fyfan vad äckligt de var, kändes som om jag var förlamad, hemskt... Narkosläkaren kom in och de började skära i mig, obehagligt var det, men kändes knappt, dock kändes de när de drog ut wilma, usch vad äckligt de var.. Men de gick bra, de sydde ihop mig o körde mig till uppvaket, där mådde jag skit dåligt, var fortfarande förlamad i benen så jag fick smärtlindring, o de var skit äckligt, blev yr, o sen började jag spy grönt, fyfan vad ont i magen de gjorde... Jonas kom till uppvaket med wilma, jag fick hålla wilma o amma henne, när bedövningen försvunnit så åkte vi till bb, jag var helt borta, typ som om jag var drogad, så jonas fick ta hand om wilma, men han körde ut henne till barnmorskan för att mata henne.. De kom ju självklart in med henne dagen efter och hjälpte mig med amningen och de gick bra =) De var lite om hur de gick till, wilma vägde 3390 gram och var 48 lång, och hon föddes kl 20.18 den 28e april...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0